top of page

keuzes, keuzes,............

En dan komt er een weekend waarin er ineens twee beurzen tegelijk op je afkomen waar je alle twee geen nee tegen wil zeggen.

De jaarlijks terugkerende Ara Art Fair in Zwijndrecht is een feestje dat ik zolang ik terug mag komen niet wil missen. In het Van der Valk hotel organiseert Ank van der Valk al jarenlang een enorm evenement. Het hotel wordt voor die gelegenheid tot aan de kamers omgetoverd tot een groot kunst paleis. Alles is prima geregeld, zeker voor de kunstenaars, en een groot publiek weet zijn weg er naar toe te vinden. Het is gezellig, ongedwongen en gewoon leuk om aan deel te nemen. Dus die stond al bij voorbaat op mijn programma voor 24 en 25 oktober.

Maar: toen kwam Mark van der Linden met zijn geweldige initiatief om een grote kunstbeurs voor Oost-Brabant op touw te gaan zetten ART GRAVE in het voormalige Arsenaal van Jan desBouvrie. Een prachtig mooi groot statig gebouw dat zich bij uitstek leent om als kunstbeurs te fungeren. Mark is een man met een visie en een missie. Hij wil iets groots opzetten dat jaarlijks terug kan komen. Hij wil alle zintuigen van de bezoekers strelen, niet alleen door kunst maar ook door proeverijen en muziek. Dus er is van alles te beleven op het gebied van ruiken, zien, proeven, voelen, luisteren, kortom puur genieten. Maar het allermooiste: hij wil dit doen MET respect voor de kunstenaars. Ik ken genoeg beurzen die georganiseerd worden door clubs die zich bezig houden met het zo vol mogelijk proppen van dure stands en zoveel mogelijk beurzen op dezelfde lokatie op dezelfde datum!! puur en alleen om zichzelf te verrijken. Dat iemand dit tegengeluid laat horen is op zich al een reden om mee te willen doen, maar daarnaast: pffftttt, wie wil er nou niet aan de wieg van iets moois en nieuws staan?

Dus, ga ik vliegende keep spelen. Vrijdag 23 oktober kun je me vinden op Art Grave in stand B11 vanaf 17.00 uur tot 20.00 uur, daarna is er een borrel waar de bezoekers ook welkom zijn. Zaterdag de 24e ben ik de hele dag in Grave. Zondag de 25e sta ik op de Ara Art Fair in Zwijndrecht in de gang naar het Restaurant, want dat is daar de gezelligste dag en die wil ik zeker niet missen. Gelukkig heb ik een hele leuke lieve man, die mijn dilemma begreep en de honeurs voor mij wil waarnemen op de tijdstippen dat ik niet in mijn stand kan zijn. Hij weet natuurlijk alles van mij en best veel van mijn werk :-) dus wie beter dan hij.Hoop velen van jullie te kunnen zien dat weekend.Meer info over openingstijden van zowel Zwijndrecht als Grave vind je hier:

http://www.valk-art.nl/

https://www.artgrave.nl/

En dit beeld is dat weekend uiteraard nog te zien tijdens de expositie Hartverwarmend Pandelaar 4 te Gemert open: tussen 11.00 en 17.00. Zondag de 25e 17.00 uur wordt dan de winnaar bekend gemaakt van de verloting van mijn beeldje 4EVER, waar iedereen nog aan mee kan doen. Helaas zal ik daar zelf dus niet aanwezig kunnen zijn. Ik vlieg zo al voldoende heen en weer.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Instagram Social Icon
    bottom of page